فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در دو نسخه تک دیفرانسیل (FWD) و دو دیفرانسیل (AWD) توسط شرکت مدیران خودرو ،ارائه شده است.
شرکت مدیران خودرو مدل جدیدی از کراساوور محبوب خود، فونیکس تیگو ۷ پرو مکس را به بازار ایران معرفی و عرضه کرد. این مدل در دو نسخه تک دیفرانسیل (FWD) و دو دیفرانسیل (AWD) ارائه شده است.
در ۱۶ آذر ۱۴۰۲، مدیران خودرو طی مراسمی رسمی از تیگو ۷ پرو مکس رونمایی کرد. این مدل با بهبودهای قابلتوجهی نسبت به نسخههای قبلی همراه بود، از جمله:
پس از معرفی نسخه تک دیفرانسیل، در نمایشگاه خودروی شیراز در اواخر بهار ۱۴۰۳، مدیران خودرو از نسخه دو دیفرانسیل تیگو ۷ پرو مکس رونمایی کرد. این نسخه با سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) و امکانات بیشتر، توجه علاقهمندان به خودروهای شاسیبلند را جلب کرد.
هر دو نسخه تیگو ۷ پرو مکس از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر بهره میبرند. تفاوت اصلی در سیستم انتقال قدرت آنهاست؛ نسخه FWD نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند، در حالی که نسخه AWD نیرو را به هر چهار چرخ انتقال میدهد، که این ویژگی باعث بهبود عملکرد در مسیرهای لغزنده و شرایط آفرود میشود.
ویژگی | توضیحات |
نوع موتور | ۴ سیلندر توربو TGDI 1.6 لیتر |
قدرت موتور | 156 اسب بخار |
گشتاور | نیوتن متر 230 |
تیگو ۷ پرو مکس را میتوان نسخهای کاملاً ارتقایافته و پیشرفتهتر از تیگو ۷ پرو دانست. تغییرات آن تنها به بهروزرسانیهای ظاهری محدود نمیشود، بلکه شامل بهبودهایی در ساختار بدنه، شاسی و متریال بهکاررفته نیز هست. چری برای نخستینبار سیستم چهارچرخ محرک (AWD) را نیز برای این خودرو در نظر گرفته که نقطهعطف مهمی در کارنامهٔ تیگو ۷ بهشمار میرود.
البته نسخههای پیش از فیسلیفت هم طراحی جذابی داشتند و از لحاظ بصری نیازی به تغییر اساسی احساس نمیشد؛ اما با توجه به رویکرد رایج خودروسازان چینی در اعمال فیسلیفتهای مکرر، این تغییرات هم دور از انتظار نبود و احتمالاً مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار خواهد گرفت.
مشخصات | تیگو 7 پرو مکس FWDتک دیفرانسیل | تیگو 7 پرو مکس AWD دو دیفرانسیل |
سیستم انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو (Front-Wheel Drive) | تمامچرخ متحرک (All-Wheel Drive) |
قابلیت آفرود / کشش بیشتر | محدودتر | بهتر در مسیرهای لغزنده یا خارج از جاده |
وزن خودرو | سبکتر | سنگینتر بهدلیل اضافهشدن سیستم AWD |
مصرف سوخت | اقتصادیتر | کمی بیشتر بهدلیل وزن و درگ بیشتر |
شتاب و عملکرد | کمی چابکتر در مسیر مستقیم | بهتر در پیچها و شرایط لغزنده |
سیستم تعلیق و تنظیمات | تنظیمشده برای رانندگی شهری | تقویتشده برای شرایط مختلف |
قیمت | ارزانتر | گرانتر بهدلیل پیچیدگی فنی |
سیستم صوتی | ۶ بلندگو | ۸ بلندگو با برند سونی |
صندلیهای جلو | تنظیم برقی با گرمکن | تنظیم برقی با گرمکن و تهویه |
هر دو نسخه معمولاً از همان موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ استفاده میکنن (حدود ۱۹۷ اسببخار و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور)، ولی تفاوت اصلی در قابلیت کنترل و تطبیقپذیری با شرایط جاده هست.
تفاوتهای کلیدی